1.Zapisany na Pielgrzymkę pielgrzym zobowiązuje się do:
o zachowania pokutnego charakteru pielgrzymowania,
o aktywnego uczestnictwa we Mszy św., rozważaniach, konferencjach, modlitwach, śpiewach i dyskusjach,
o przestrzegania niniejszego regulaminu,
o przestrzegania poleceń Kierownika Pielgrzymki, Przewodnika grupy oraz Służb pielgrzymkowych.
2. Każdy zapisany pielgrzym otrzymuje znaczek i identyfikator pielgrzyma, które są (jest) znakiem przynależności do wspólnoty pielgrzymkowej, dlatego zobowiązany jest je nosić w widocznym miejscu.
3. Pielgrzymi zobowiązani są do wzajemnej pomocy, przykładnej postawy i godnego reprezentowania Pielgrzymki. Podczas pielgrzymowania zachowuje się zwyczaj zwracania się do siebie pątników: „siostro”, „bracie”.
4. Bezwzględnie należy przestrzegać przepisów kodeksu ruchu drogowego o ruchu pieszych na drogach publicznych. Pielgrzymka porusza się prawą stroną drogi w kolumnie. Do przodu grupy pielgrzym może przejść wyłącznie z prawej strony grupy (po poboczu). Wędrowanie przed krzyżem, który oznacza początek pielgrzymki, oraz poza grupą (kolumną) jest zabronione. Przejazd samochodem może się odbyć wyłącznie za zgodą uprawnionych służb pielgrzymkowych.
5. W uzasadnionych przypadkach organizatorzy mają prawo do zmian trasy pielgrzymki, godziny pobudki, Mszy świętej lub wymarszu.
6. Bagaż tzw. „ciężki” taki jak: plecak, namiot należy oddać na samochód transportujący bagaże. Bagaż należy podpisać i zabezpieczyć w taki sposób, aby uniemożliwić wysypanie się drobnych przedmiotów. Bagaż należy zdać rano przed wyjściem, a odebrać wieczorem na noclegu. Organizator nie odpowiada za ewentualne zniszczenia bagażu. Masa 1 szt. bagażu nie może przekroczyć 25 kg.
7. Pielgrzymi noszą skromny swobodny ubiór, odpowiedni do pokutnego charakteru pielgrzymki.
8.Każdy pielgrzym podczas przemarszu posiada ze sobą:
1. różaniec, modlitewnik, śpiewnik,
2. jedzenie, nóż, łyżkę, kubek, płaszcz nieprzemakalny, czapkę od słońca, coś do siadania (np. gąbka, karimata),
3. potrzebne leki oraz środki opatrunkowe, elektrolity itp.
Organizatorzy nie zapewniają transportu bagażu podręcznego między postojami.
10. Pielgrzymkowe służby mogą udzielić w razie problemów zdrowotnych jedynie doraźnej pomocy na trasie i noclegach (do 21:00). Nie zabezpieczają leków przypisanych i koniecznych z uwagi na trudy przemarszu (elektrolity).
11. Pielgrzymi nocują w miejscach wskazanych przez Kwatermistrza. Pielgrzymi mogą być wyposażeni w namiot, o czym informują organizatorów wypełniając kartę zgłoszenia.
12. Zabrania się wspólnego nocowania Sióstr i Braci (wyłączając sytuacje rodzinne). Od godziny 22.00 do pobudki obowiązuje cisza nocna i zakaz poruszania się po miejscowości noclegowej. Godzina pobudki jest ogłaszana przez Kierownika Pielgrzymki (z reguły na godzinę przed Mszą świętą albo wymarszem). Na trasie pielgrzymki i postojach pielgrzymi zachowują czystość i porządek.
13. Wszystkie samochody towarzyszące pielgrzymce muszą mieć zezwolenie Kierownika Pielgrzymki.
14. Warunkiem uczestnictwa w pielgrzymce jest zapoznanie się z Regulaminem i pielgrzymkową polityką ochrony małoletnich oraz wyrażenie odpowiednich zgód własnoręcznym podpisem na karcie uczestnictwa.
15. Uczestnictwo osoby małoletniej należy zgłosić organizatorom co najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem udziału w pielgrzymce. Podczas przemarszu i odpoczynku dzieci do 6 roku życia muszą mieć założone kamizelki odblaskowe z danymi kontaktowymi opiekuna/ów. Na Pielgrzymce ustala się zasadę, że jeden pełnoletni może mieć pod opieką najwyżej dwóch małoletnich. Ostateczna zgoda należy do Kierownika Pielgrzymki.
16. Służby pielgrzymkowe nie organizują transportu powrotnego do Warszawy ani noclegu w Częstochowie. Pielgrzymi pozostający do końca pielgrzymki zabezpieczają pobyt w Częstochowie w dniach 25-26 sierpnia we własnym zakresie.
17. Regulamin i pielgrzymkowa polityka ochrony małoletnich znajduje się na stronie internetowej pielgrzymkapomocnikow.pl.
18. Informacja o przetwarzaniu wizerunku: Zgodnie z obowiązującymi przepisami zdjęcia, na których osoba jest częścią większej grupy, nie wymagają osobnej zgody na wykorzystanie. Niemniej na zdjęciach, które robią osoby z obsługi pielgrzymki, mogą się znaleźć wizerunki małych grup lub pojedynczych pątników. Z tego powodu przy rejestracji potrzebna jest wyraźna zgoda uczestnika pielgrzymki na przetwarzanie wizerunku do celów promocyjnych i informacyjnych pielgrzymki. Zgoda obejmuje wykorzystanie wizerunku do celów informacyjnych i promocyjnych pielgrzymki w dowolnym medium zgodnie z obowiązującym prawem. Uczestnik pielgrzymki może w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie wizerunku w informacji pielgrzymkowej lub u Kierownika Pielgrzymki – nie ma to jednak wpływu na wcześniejsze przetwarzanie wizerunku.
19. Za nieprzestrzeganie regulaminu, a także za postawę niezgodną z celami i duchem Pielgrzymki służby pielgrzymkowe mogą odebrać legitymacją pielgrzyma i przekazać ją do odbioru do Kierownika Pielgrzymki, który podejmuje dalsze decyzje w stosunku do pielgrzyma (w skrajnych przypadkach możliwe jest usunięcie z Pielgrzymki oraz powiadomienie proboszcza parafii pielgrzyma).
20. Interpretacja powyższego regulaminu należy do organizatorów pielgrzymki a w kwestiach nie objętych niniejszym regulaminem decydujący głos należy do Kierownika Pielgrzymki.
Na wspólną drogę błogosławi Kierownik Pielgrzymki
/-/ Ks. Rafał Goliński